Köpvillkor

Frakt och Leverans

Fri frakt på beställningar över 500 kr. Om beställningen understiger 500 kr eller innehåller skrymmande produkter, tillkommer en fraktavgift på 79kr. Den här avgiften läggs bara på en gång per beställning. Så du kan lägga till 100 skrymmande produkter till din beställning utan att tänka på fraktkostnaden. Den aktuella leveranstiden står alltid under varje enskild produkt på hemsidan. Vi ansvarar inte för förseningar av leveranser som orsakas av transportbolaget.

 

Returer

Önskar du göra återköp av en eller flera varor från din order tar vi ut en returavgift på 99 kr per försändelse. Om du tog emot din order i flera försändelser behöver du dock bara betala returavgiften en gång. Ett undantag för våra vanliga rutiner gällande returavgift är våra maträtter. Vi tar ej maträtter i retur av säkerhetsskäl.


Behöver du en returfraktsedel, kontakta oss så skickar vi en till dig. Vänligen kontakta vår kundtjänst för mer information.

 

Betalningsalternativ

Enkla och säkra betalningar! Alla våra betalningssätt är säkra och vi nyttjar bara betrodda betalningsleverantörer så som Klarna, PayPal, PayEx, Visa, MasterCard, Nordea, Swedbank och Handelsbanken.

 

Butiken i STHLM

Vill du hämta dina varor i vårt kontor är du varmt välkommen att besöka oss. Du hittar oss på Gårdsvägen 4 (Ghanati Group, Solna. Glöm inte att förbeställa dina varor, att en vara finns i vårt webblager behöver inte innebära att den lagerhålls i vår butik.

FÖRBESTÄLL DINA VAROR
1. Köp de varor du vill ha i webbutiken
2. Välj leveranssätt "Hämtas i butik".
3. Invänta ett SMS från oss som meddelar att paketet är klart för upphämtning.
Vi förbereder din order, vilket innebär att vi tar hem de varor som eventuellt inte finns i varuutlämningen samt vi packar din order för snabb leverans.

Adress
Survival Shop

c/o Ghanati Group AB
Gårdsvägen 4
169 70 Solna

Köpvillkor

1. Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Survival Shop/Ghanati Group AB (Org.nr: SE 556855-1526) bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av Survival Shop´s databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år).

Survival Shop har ägande- och återtaganderätt till samtliga varor tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.

Kontrollera alltid! Kontrollera alltid att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.


3. Leveranser - Leveranstid

Lagerförda varor i butiken levereras inom 2-5 arbetsdagar. Ligger produkterna på vårt externa lager levereras de inom 5-10 arbetsdagar. Beställningsvaror har en leveranstid på 1-4 veckor. Det framgår på alla produkter hur snabbt du kan få din leverans. Vi kontaktar alltid alla personer som beställt en beställningsvara med ett exakt leveransbesked. Meddelande om eventuella avvikelser från den normala leveranstiden eller den information som finns på vår hemsida, får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

Frakt Posten
Beställningar levereras med postpaket. Det innebär att godset anländer till Postens serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset kommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisk
Alla paket skickas spårbart och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadat gods
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.

Felexpedierade varor
Survival Shop besiktigar varje försändelse innan den skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har Survival Shop konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.

Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.

4. Betalning

Priserna på Survivalshop.se uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Kostnad för frakt och avgifter för betalning kan tillkomma. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:

Dela upp betalningen
Genom ett samarbete med Klarna kan vi erbjuda dig möjligheten att dela upp din betalning.

Här hittar du Klarnas villkor: Klarna Konto

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.

Betalning med faktura
Du kan även välja betalning mot faktura. Survival Shop samarbetar med Klarna som då ansvarar för kreditbedömning och betalningsmottagning. Vid betalning med faktura måste personnummer anges i rutan "Dina uppgifter" och överstiger totalsumman 6 000 kronor måste även beställarens årsinkomst uppges.

Här hittar du Klarnas villkor: Klarna Faktura

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.

Klarna Checkout

Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.

Här hittar du klarnas villkor: Klarna Checkout

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.

Bank/Kreditkort (VISA & MasterCard) 
Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. All information skickas krypterat via SSL så att ingen utomstående ska kunna läsa av dina kortuppgifter. Vi accepterar VISA och MasterCard. Inga extra avgifter tillkommer vid kortköp.

Kortbetalningen hanteras av vår partner PayEx som är en ledande aktör inom detta område

Postförskott
Vissa produkter säljs mot postförskott. Om de produkter du vill handla finns mot postförskott, finns detta betalsätt i kassan. Du betalar Betala dina produkter samtidigt som du hämtar ut ditt paket på Postens serviceställe. En postförskottsavgift på 50 kronor tillkommer.

Återbetalningar
Eventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto i andra hand via avi. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

5. Reklamationsrätt

Survival Shop följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns i varan vid leverans. Din följesedel är för enkelhetens skull även ditt kvitto. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen.

Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.

Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation.

Vill du reklamera en vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst via info@survivalshop.se

Survival Shop kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.

6. Öppetköp och Byten

Vi har gjort det enkelt att byta eller returnera en vara. I ditt paket finns en förtryckt retursedel att klistra på paketet. Retursedel gäller som betalning när du lämnar paketet på posten. Bifoga kvitto när du sänder en vara till oss. Har du inte kvar din retursedel, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

Vill du byta eller returnera varor som levererats på pall får du själv bekosta returfrakten, retursedeln går inte att använda för leveranser på pall.

Du får byta eller returnera alla varor inom 60 dagar från inköp om de är i nyskick och har sitt originalemballage kvar. Produkter som tillverkas på beställning (avgassystem, specialbyggda hjul samt bromsslangar), personliga produkter (dekaler, tryck och broderier), ät- och drickbara produkter samt presentkort kan inte returneras.

Jag vill byta en vara

Kläder och skydd:
Vi bekostar tur och returfrakt vid byte av storlek på kläder och skydd. Gäller endast när du använder den bifogade retursedeln.

Övriga produkter:
Du betalar endast 99 kronor för returfrakten, kostnaden regleras i efterhand. Vi skickar den nya varan kostnadsfritt till dig.

Jag vill lämna tillbaka en vara
Använder du vår retursedel betalar du endast 99 kronor för returfrakten, kostnaden regleras i efterhand. Om du inte har kvar returfraktsedeln, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.

OBSERVERA: Vi tar ej emot retur på maträtter

Om du INTE använder vår returfraktsedel ska paketet skickas som ett företagspaket. OBS! vi kan inte ta emot andra paket än företagspaket, använd den bifogade returfraktsedeln som du fick när du köpte produkten eller skicka som företagspaket.

Skicka din retur till:

Ghanati Group AB 
Gårdsvägen 4
169 70 Solna


Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.

Pengar tillbaka?
Ange din bank och kontonummer inklusive clearingnummer. OBS! Om du handlat på FAKTURA ska denna betalas i ursprungligt skick. Pengarna återbetalas till kontot du angivit.

7. Ångerrätt

Du har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag då du tagit emot varan eller en väsentlig del av denna. Varan ska lämnas eller sändas tillbaka till oss i väsentligen oförändrat skick. Du står själv för returfrakten och vi kommer inom 30 dagar från det att vi tagit emot varan att betala tillbaka köpeskillingen.

Utöver ångerrätten lämnar vi 60 dagars öppet köp. Villkor för öppet köp finner du ovan under punkt 6 i våra köpvillkor.

Om du INTE använder vår returfraktsedel ska paketet skickas som ett företagspaket. OBS! vi kan inte ta emot andra paket än företagspaket, använd den bifogade returfraktsedeln som du fick när du köpte produkten eller skicka som företagspaket.

Skicka din retur till:

Ghanati Group AB 
Gårdsvägen 4
169 70 Solna

Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.

8. Integritetspolicy

Länk till integritetspolicy

 

 

Ghanati Group AB / Survival Shop

Företagsregister: Bolagsverket

Organisationsnummer: 556855-1526

Momsregisteringsnummer: VAT-NR SE556855152601